Digital markedsføring anno 2019 – what to do?
Det er ikke nogen hemmelighed, at internettet har givet rigtig mange nye markedsføringsmuligheder. Men udviklingen er også enorm, og det er derfor vigtigt at man følger med. Her kan du læse mere om, hvilke trends du vil se vinde frem i 2019. Det er en god ide at følge med, for pludselig bliver man overhalet af konkurrenten.
Stemmesøgningen vinder frem
Det er næppe gået din næse for, at Google har lanceret nye højtalere. Disse højtalere indeholder også en stemmegenkendelses funktion. Og selvom vi i mange år har haft Siri, som kunne hjælpe os med at finde svar. Er de nye Google home produkter, med at sætte startskuddet for endnu mere stemmesøgning. Det er blevet gjort nemt, og personligt at snakke til de små hjælpere. Også Amazon er med i kampen, med deres Alex som kan gøre det samme. Derfor vil vi i 2019 se mere til stemmesøgning, og mindre til almindelig google søgning som vi kender det. Så mindre tastning, og mere snak.
Ift. Til SEO betyder det, at man nu også skal optimere sin SEO til stemmesøgning. Studier har forudset, at allerede i 2020 vil halvdelen af amerikanernes online søgninger være stemmestyret. Og det er alt fra hjælp til at tænde, og slukke vores lys. Til at få hjælp til hvordan vejret bliver, eller hvilke film der går i den lokale biograf de små maskiner hjælper med.
Content marketing
På nuværende tidspunkt bliver der skrevet enormt meget content, hvilket også fungere. Men i 2019 vil man se en tendens til, at ens content skal indeholde kvalitet fremfor kvantitet. På nuværende tidspunkt bugner nettet med alle mulige former for content, og det er svært at vurdere hvad der er godt og skidt. Derfor er det nye faktorer, der begynder at tælle på vores rankings.
Og ligesom vi ikke længere søger vores Google resultater skriftligt, vil vores content i lang højere grad også kræve mindre skrift. For en rigtig god måde, som stadig er tidskrævende at lave, men giver mere for kunden er Video’er. Det er en hurtig måde for kunden at finde den information de ønsker om din virksomhed eller produkt.
De Sociale Medier
Der har været meget snak om at de sociale medier, blot er en døgnflue. Men indtil videre ser det ud som om, de er kommet for at blive. Og det er stadig væk den hurtigste, og nemmeste med at nå langt ud og have mulighed for at interagere med sine kunder. Man vil i 2019 se meget mere til de såkaldte ’stories’, som er en god måde at få et indblik i en virksomhed. Og hvis man ikke allerede på nuværende tidspunkt, arbejder med storier kan man med fordel kommer i gang. Med værktøjerne fra SoMeCentral kan du integrere, din medarbejder i markedsføringen på de Sociale Medier og gøre den endnu mere ægte.
Der er også snak om at man i 2019, vil arbejde mere med de touchpoints der er på Facebook. Altså at du vil kunne følge kunderejsen bedre, end hvad du tidligere har kunne. For hvordan har kunden kommet fra a til b, i købsprocessen. Det er en god måde for dig at komme til at lære dine kunder at kende endnu bedre. Det anbefales helt klart at du sætter dig rigtig godt ind i det, hvis du ikke allerede har gjort det. For mange mener at det er den helt store opdatering, for Facebook i år.